Röster från utbildningsdeltagare!

???????????????????????????????©JH

Röster från utbildningsdeltagare i den Jungianska Bildterapiutbildningen, ledd av Janet Haapar:

”Jag har under utbildningstiden utvecklats, fått mycket ny kunskap genom litteraturen, men den största utvecklingen har skett i det bildterapeutiska rummet.”

”Jag kan nu genom de olika stegen i almametoden skapa bilder som berör mig känslomässigt. Det ger mig också en inre känslosam upplevelse, när bilderna blivit sedda och processanalyserats i gruppen.”

”Jag måste säga att vid vissa målningstillfällen är det nästan chockerande hur det kan komma upp ett omedvetet komplex, bar sådär, och vilja bli sett. Jag trodde innan utbildningen att det skulle vara en bra terapiform, men nu är jag säker på att den är ännu bättre än jag hade hoppats.”

”Jag har i min inre process medvetet och omedvetet befattat mig djupt med min och min familjs historia. Genom bilderna, och med stöd av en bärande metod och en laddande, hållande och bekräftande terapeut och lärare, har jag funnit en egen förståelse för de familjerelationer i min barndom som tidigare förefallit obegripliga.”

”De individuella fynd och vinster jag under de här två åren har erhållit, är för mig ovärderliga.”

”Genom bildterapin har jag kunnat komma tillrätta med tvivel inom mig och känna mig som en hel och levande människa.”

JANET HAAPAR

Leg. Psykoterapeut, bildterapeut

Författare till ”Bildterapi genom Almametoden”, Solrosens förlag.

Det här inlägget postades i Almametoden, bildterapi, C.G Jung, Janet Haapar, Jungiansk Bildterapiutbildning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

